Μέριμνα σπουδών

Μέριμνα Σπουδών
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ…
Είναι γεγονός πως οι τρόποι εξέτασης διαφέρουν σε πολλά ιδρύμα. Θα ήταν σκόπιμο να διευρυνθούν οι ίδιες ευκαιρίες σε όλους τους φοιτητές – σπουδαστές, όπου και αν φοιτούν.
Πτυχιακή Εξεταστική
Μέχρι σήμερα πολλοί φοιτητές – σπουδαστές με ελάχιστο αριθμό μαθημάτων πριν την απόκτηση του πτυχίου είναι αναγκασμένοι να αναμένουν ακόμη και 6 μήνες προκειμένου να έχουν την ευκαιρία να εξεταστούν.
Πολλά ακαδημαϊκά ιδρύματα εφαρμόζουν το μέτρο της «πτυχιακής εξεταστικής» κατά το μήνα Ιανουάριο για φοιτητές – σπουδαστές που αποδεδειγμένα βρίσκονται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης των σπουδών τους διευκολύνοντας έτσι φοιτητές – σπουδαστών που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο και απαλλάσσοντας την ελληνική οικογένεια από περαιτέρω έξοδα σε περιόδους οικονομικής στενότητας.
Για το λόγο αυτό προτείνουμε, την καθιέρωση του θεσμού της πτυχιακής εξεταστικής Ιανουαρίου σε όλα τα Τμήματα που θα περιλαμβάνει το σύνολο των επί πτυχίω φοιτητών -σπουδαστών που έχουν συμπληρώσει τα χρόνια προβλεπόμενης φοίτησης και έχουν εξεταστεί επιτυχώς στο 70% του συνολικού προγράμματος σπουδών ένα μήνα πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου. Με τον τρόπο αυτό κάποιος που έχει συμπληρώσει τα προβλεπόμενα χρόνια του Τμήματος του και συνεχίζει να χρωστά και μαθήματα του εαρινού εξαμήνου θα μπορεί να εξεταστεί και τον Ιανουάριο γλιτώνοντας τηνταλαιπωρία και το κόστος παραμονής έξι επιπλέον μηνών στην πόλη φοίτησηςτου. Η μοναδική προϋπόθεση θα είναι να έχει εξεταστεί επιτυχώς στο 70% των μαθημάτωντου προγράμματος σπουδώνπου ακολουθεί.
Διεύρυνση των τρόπων εξέτασης
Πολλά ακαδημαϊκά Τμήματα σήμερα αγνοώντας τις επιταγές της εποχής και τις τεχνολογικές εξελίξεις εφαρμόζουν απαρχαιωμένες μεθόδους εξέτασης, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις καθιστούν δύσκολη ακόμη και την αποτύπωση της γνώσης του φοιτητή – σπουδαστή. Είναι χαρακτηριστικό πως έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου φοιτητές εξετάζονται για μαθήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κόλλες χαρτί ή σε μαθήματα παιδαγωγικής χωρίς καμία πρακτική εφαρμογή.
Θεωρούμε ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αναγκαία την άμεση αλλαγή της σημερινής κατάστασης σε συνεννόηση με τον εκάστοτε διδάσκοντα αλλά και λαμβάνοντας υπόψην τις ανάγκες του κάθε Τμήματος. Για το λόγο αυτό προτείνουμε:
Θ Απαλλακτικές εργασίες εμβάθυνσης και διεξοδικής έρευνας πάνω στο αντικείμενο του μαθήματος (εφόσον αυτό προσφέρεται για τέτοια εργασία), τις οποίες θα παρουσιάζει ο φοιτητής και θα βαθμολογείται αναλόγως.
Θ Καθιέρωση της δυνατότητας εκπόνησης επικουρικής εργασίας σημαντικής έκτασης σε όλα τα μαθήματα, η οποία θα βαθμολογείται επίσημα και ο βαθμός θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μαζίμετο βαθμό εξέτασης του μαθήματος.
Θ Καθιέρωση προαιρετικής προπτυχιακής πρακτικής άσκησης, όπου αυτό είναι δυνατόν, συνδεόμενης με το επιστημονικό αντικείμενο συγκεκριμένου μαθήματος ή συγκεκριμένων μαθημάτων, οι επιδόσεις στην οποία να συνυπολογίζονται, όπως η εκπόνηση επικουρικής εργασίας, στοντελικό βαθμό του μαθήματος.
Δημιουργία αυτόνομων μεταπτυχιακών σε όσα Τμήματα δεν υπάρχουν και πληρούν τις προϋποθέσεις.
Στόχος μας είναι να δημιουργούνται μεταπτυχιακά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από οργανισμούς, φορείς, ιδιώτες όταν το Κράτος δεν δύναται να προσφέρει χρηματοδότηση. Απώτερος σκοπός είναι η εξειδίκευση των νέων επιστημόνων σε αντικείμενα συναφή των ακαδημαϊκώντους αντικειμένων και με άμεση σύνδεση μετην αγορά εργασίας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

ΠΑΝΩ ↑

Αρέσει σε %d bloggers: